بررسی ایرادات آزمون وکالت 93 توسط گروه های تخصصی امکان تاخیر در اعلام نتایج

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری گفت که موارد اعلام شده مبنی بر وجود ایراد در برخی سوالات آزمون وکالت 93 به گروه‌های تخصصی ارجاع شده است

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری گفت که موارد اعلام شده مبنی بر وجود ایراد در برخی سوالات آزمون وکالت 93 به گروه‌های تخصصی ارجاع شده است.

بهمن کشاورز درباره آخرین وضعیت بررسی ایرادات آزمون وکالت 93 اظهار کرد: آنچه تا این زمان مسلم است این است که یکی از سوالات درس حقوق تجارت (پرسش شماره 60) حذف و نمره آن تقسیم خواهد شد و یکی از سوالات درس آیین دادرسی مدنی (پرسش شماره 28) نیز با تاثیر مثبت محاسبه می‌شود؛ یعنی چون دو کلمه از گزینه صحیح جا افتاده هر کس این گزینه را انتخاب کرده باشد نمره کامل خواهد گرفت، اما کسانی که گزینه‌های دیگر را برگزیده باشند نمره منفی نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه دو مورد مذکور در کلید منتشر شده منعکس شده است، افزود: با این حال چون برخی از داوطلبان مواردی را کتبا اعلام کرده‌اند به منظور دوری گزیدن از هر نوع شبهه و احتراز از احتمال ضایع شدن حق، موارد به گروه‌های تخصصی ارجاع و نظر ایشان خواسته شده است.

رییس اسکودا گفت: حتی اگر این بررسی‌ها باعث شود که اعلام نتایج با اندکی تاخیر توام باشد حتما این بررسی‌ها انجام خواهد شد.

کشاورز اظهار کرد: به طور کلی چون سوالات به وسیله متخصصین هر رشته انتخاب یا طرح شده است اینجانب صرفا موارد عنوان شده را به اساتید اعلام و نظر آنان را منعکس می‌کنم و شخصا به خود اجازه اظهارنظر در این موارد را نمی‌دهم.

وی در پاسخ به این سوال که ایرادات اعلام شده مربوط به چه دروسی هستند، گفت: موارد مختلفی وجود دارد که اعلام شده‌اند و پس از وصول پاسخ، در تصحیح اوراق تاثیر داده خواهد شد ولی آنچه می‌توانم بگویم این است که این موارد بسیار اندک هستند.

منبع : ایسنا