چگونگی ملاقات مردمی در سازمان قضایی نیروهای مسلح

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت سازمان به جرایم نظامی و انتظامی اعضای نیروهای مسلح رسیدگی می کند و در اثنای رسیدگی ها ممکن است بعضی از شکات، متهمان یا محکومین با مشکلاتی در مراحل دادرسی رو به رو شوند

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: سازمان به جرایم نظامی و انتظامی اعضای نیروهای مسلح رسیدگی می کند و در اثنای رسیدگی ها ممکن است بعضی از شکات، متهمان یا محکومین با مشکلاتی در مراحل دادرسی رو به رو شوند.

 حجت‌الاسلام والمسلمین محمدکاظم بهرامی درباره برگزاری دیدارهای مردمی اظهار کرد: این افراد یا خانواده آنان در قالب ملاقات‌های مردمی به ما مراجعه می‌کنند و لازم است که به مشکل‌شان رسیدگی کنیم.

وی گفت: مسائل و موضوعات مختلفی است که ما آنها را بررسی کرده و در حد توان بر اساس قوانین و مقررات به مراجعین کمک می کنیم. بعضی از مراجعین از نحوه رسیدگی و خانواده‌ها از بازداشت نزدیکان‌شان گله مند هستند یا محکومین به حبس با توجه به مشکلاتی که دارند، درخواست عفو می کنند یا برخی مبلغ جریمه را نمی توانند پرداخت کنند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: بیشتر مواقع هیچ مشکلی در رابطه با رسیدگی وجود ندارد منتهی شخص به حبس یا جریمه نقدی محکوم شده و ناخواسته خودش یا خانواده‌اش دچار مشکلاتی شده‌اند.

وی افزود: بعضی از موارد هم ممکن است از اصل رسیدگی گله‌مند باشند که این موارد به معاونت نظارت و بازرسی سازمان ارجاع می‌شود که پرونده را مطالعه کرده و درباره نحوه رسیدگی نظرشان را اعلام کنند.

این مقام قضایی درباره نحوه ساماندهی ملاقات‌های مردمی گفت: افراد متقاضی ملاقات حضوراً یا از طریق تلفن گویا و درگاه الکترونیکی درخواست خود را به همراه شرح ماوقع ارسال می‌کنند و یک بررسی اولیه در دفتر ریاست و روابط عمومی انجام و روز ملاقات مشخص می‌شود.

وی افزود: در دیدارهای مردمی نیز معاون دادستان نظامی تهران و یکی از مدیران معاونت نظارت و بازرسی حضور دارند و در نهایت تصمیمی که گرفته می‌شود به بخش‌های مرتبط ارجاع می‌شود و سعی بر این است که تا حد توان و جایی که قانون اجازه دهد، مشکل مراجعه‌کننده برطرف شود.

بهرامی با اشاره به برگزاری برنامه‌های ملاقات‌های مردمی در سازمان‌های قضایی سراسر کشور گفت: بر اساس ابلاغیه صادره همه روسای سازمان‌های قضایی و دادستان‌های نظامی روزی را در هفته به ملاقات‌های عمومی اختصاص داده‌اند تا حتی‌الامکان مشکلات افراد در همان استان برطرف شود.

منبع : ایسنا