بازپس گیری موقوفه هزار و 400 هکتاری از زمین خواران

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان ورامین از بازپس‌گیری موقوفه یک هزار و 400 هکتاری به ارزشی بالغ بر 20 میلیارد تومان خبر داد

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان ورامین از بازپس‌گیری موقوفه یک هزار و 400 هکتاری به ارزشی بالغ بر 20 میلیارد تومان خبر داد.

حجت‌الاسلام سیدمحمد سیدی، با اشاره به بازپس‌گیری زمین وقفی به ارزش بالغ بر 20 میلیارد تومان از دست سودجویان و معارضان، گفت: اطلاعات موجود از موقوفه سپهبد امیر احمدی قبل از نقشه برداری ثبتی و تهیه نقشه UTM حدود یک هزار هکتار در قالب سند اجاره بود ولی بعد از تهیه نقشه UTM، متوجه شدیم، بالغ بر 1 هزار و 400 هکتار (14 میلیون مترمربع) است.

وی اضافه کرد: علی رغم کارشکنی‌هایی که برخی افراد داشتند و متصرفینی که بخاطر موقعیت مناسب این موقوفه اعم از اراضی حاصلخیز و مستعد کشاورزی و باغداری، دندان تیز کرده بودند، خوشبختانه توانستیم کمتر از یک ماه با همکاری اداره ثبت و اسناد شهرستان، این موقوفه را احیا کنیم.

سیدی با تاکید بر این‌که «از طریق ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی و مراجع قضایی در حال برخورد با افراد اخلالگر و سودجو در این پرونده است» خاطرنشان کرد: نیت موقوفه سپهبد امیر احمدی برای کمک تحصیلی به دانش آموزان بی‌بضاعت بوده است.

منبع : ایسنا