با اخذ بودجه می توانیم اشتغال زندانیان را سه برابر کنیم

مدیر بنیاد تعاون زندانیان استان تهران گفت در صورتی که زمین و بودجه مناسب اخذ کنیم می‌توانیم اشتغال زندان‌های استان تهران را به سه برابر افزایش دهیم

مدیر بنیاد تعاون زندانیان استان تهران گفت: در صورتی که زمین و بودجه مناسب اخذ کنیم می‌توانیم اشتغال زندان‌های استان تهران را به سه برابر افزایش دهیم.

نجفی گفت: زمانی که استان البرز با تهران یکی بود با وجود کارخانجات مختلف در البرز مشکلی برای اشتغال زندانیان نداشتیم و با جدا شدن استان البرز از تهران برای اشتغال زندانیان با مشکل جدی روبرو شدیم و تصمیم گرفتیم در تک تک زندان‌ها برای زندانیان اشتغال ایجاد کنیم.

وی زندان زنان ورامین را جزء زندان‌های با امکانات محدود عنوان کرد و گفت: در این زندان چهار اتاق کوچک وجود داشت که زنان در آنجا تحمل کیفر می‌کردند. با انتقال زنان به زندان نسوان فضای کوچکی برای اشتغال 20 نفر ایجاد شد.

مدیر بنیاد تعاون زندانیان استان تهران فضای اشتغال این افراد را نامطلوب دانست و گفت: با گرفتن اعتبار لازم یک سوله دو طبقه ایجاد کردیم و دو کارگاه دیگر به آن اضافه کردیم. زینه انجام شده برای راه‌اندازی واحد اشتغال در زندان ورامین در مجموع 6 میلیارد و 159 میلیون ریال است.

وی گفت: این زندان دارای دو کارگاه خیاطی است که در کارگاه اول 50 نفر آموزش لازم را ‌می‌بینند و با پیدا کردن مهارت‌های لازم به عنوان استاد کار در کارگاه دوم کار دوخت کت و شلوار را انجام می‌دهند که تاکنون سابقه نداشته است.

مدیر بنیاد تعاون زندانیان استان تهران افزود: ما می‌توانیم اشتغال 800 نفر را در زندان‌های استان تهران فراهم کنیم و با اخذ زمین و بودجه مناسب اشتغال زندانیان زندان‌های استان تهران را به سه برابر برسانیم. امیدواریم بتوانیم اشتغال را توسعه دهیم تا مددجویان بعد از آزادی بتوانند مشغول به کار شوند.

در بازدیدی که مدیرعامل بنیاد تعاون از زندان ورامین انجام داد مجتمع سوخت صنعتی زندان خورین ورامین و کارگاه تولیدی زندان خورین ورامین افتتاح شد.

منبع : ایسنا