جوانان بدون الحاقیه بیمه شخص ثالث از رانندگی بپرهیزید

مدیرکل زندانهای فارس گفت سال گذشته شکات این استان با گذشت و بخشش 58میلیارد و 500 میلیون تومانی خود سبب شدند تا استان فارس در گروه استان‌های برتر در زمینه صلح و سازش شناخته شده است

 مدیرکل زندانهای فارس گفت: سال گذشته شکات این استان با گذشت  و بخشش 58میلیارد و 500 میلیون تومانی خود سبب شدند تا استان فارس در گروه استان‌های برتر در زمینه صلح و سازش شناخته شده است.

سیدحشمت‏الله حیات‎الغیب بااعلام این خبر و با  اشاره به برگزاری جشن‌های گلریزان در ماه مبارک رمضان ادامه داد: 11 تیرماه امسال هم همزمان با ولادت امام حسن مجتبی(ع) جشن گلریزان در استان فارس برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: اکنون 998 نفر در زندان‎های استان فارس به دلیل جرائم غیرعمد حبس هستند که میزان بدهی این افراد 215میلیارد و 300 میلیون تومان است.

وی همچنین با تشریح آمار زندانیان جرائم غیرعمد آزاد شده در سال گذشته، تصریح کرد: 565 نفر سال گذشته از زندان آزاد شدند که از این تعداد 23 نفر زن و 542 نفر مرد بودند که 352 نفر به دلیل جرائم مالی و 213 نفر به جرم ناتوانی در پرداخت دیه در زندان بودند.

مقام ارشد زندانهای استان فارس همچنین درباره بدهی زندانیان جرائم غیر عمد در سال گذشته نیز توضیح داد: در سال گذشته 863میلیارد و 337 میلیون و 731 هزار تومان بدهی زندانیان غیر عمد بود که با کمک خیران و ستاد دیه این بدهی پرداخت شد. حیات‌الغیب همچنین با تاکید بر اینکه محکومیت‌های مالی در رتبه نخست جرائم غیر‌عمد در استان فارس قرار دارد، تصریح کرد: مهریه، نفقه، چک بی محل و دیه تصادفات جز جرائم غیر عمد با آمار بالا در استان است.

 الحاقیه بیمه را جدی بگیرید

وی تاکید کرد: به جوانان توصیه می شود که الحاقیه بیمه شخص ثالث را جدی بگیرند و بدون داشتن الحاقیه رانندگی نکنند زیرا تعداد زیادی از زندانیان دیه مربوط به تصادف‌ها هستند که به دلیل نداشتن الحاقیه بیمه در زندان ها به سر می برند.

حیات الغیب از نیروی انتظامی نیز درخواست کرد تا نسبت به داشتن الحاقیه بیمه شخص ثالث سختگیری کند، این در حالی است که رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی نیز در کاهش تعداد زندانیان غیرعمد تاثیر زیادی دارد.

 برگزاری 15جشن گلریزان در سال گذشته

وی با بیان اینکه در سال گذشته در15 شهرستان استان فارس جشن گلریزان برگزار شد، یادآورشد: سال گذشته خیران شهرستان شیراز در مراسم جشن گلریزان که هم‌زمان با میلاد امام حسن مجتبی(ع) در 22تیر ماه برگزار شد، 355 میلیون و 561 هزار ریال به صورت نقدی و 1 میلیارد و 129 میلیون ریال به صورت چک پرداخت کردند. برخی از مسئولان و مردم نیز تعهد پرداخت 4 میلیارد و 155 میلیون و 15 هزار ریال را دارند.  مدیرکل زندانهای فارس همچنین با تاکید بر اینکه اکثر زندانیان جرائم غیرعمد سرپرست خانوار هستند، تصریح کرد: زمانی که سرپرست خانوار درگیر زندان می‌شود آسیب‎های زیادی متوجه خانواده وی خواهدشد؛بنابراین باید تلاش کنیم تا به بنیان خانواده‎های زندانیان به ویژه زندانیان جرایم غیرعمد آسیبی وارد نشود و با کمک خیران زمینه آزادی این افراد را فراهم کنیم.

وی با اشاره به کمک هایی که به صورت وام در اختیار افراد قرار می‌گیرد، نیز اظهار کرد: پرونده‌های زندانیان جرائم غیرعمد پس از ورود به ستاد دیه توسط کارشناسان بررسی و تحقیق می شود و بر این اساس، زندانیانی که مشمول کمک باشند برای دریافت وام به بانک‌های عامل طرف قرارداد معرفی می‌شوند.

حیات الغیب با بیان اینکه استان فارس رتبه نخست تخفیف از شکات و جذب اعتبارات از مرکز در کشور را به خود اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: شماره حساب جام بانک ملت به نام ستاد دیه مردمی استان فارس در اختیار خیران استان قرار دارد تا با کمک آنها زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد فراهم شود.

منبع : روزنامه حمایت