کاهش شماره گذاری خودروهای داخلی

جانشین رییس پلیس راهور ناجا گفت در دو سال گذشته شماره‌گذاری خودروهای داخلی با کاهش مواجه بوده است

جانشین رییس پلیس راهور ناجا گفت: در دو سال گذشته شماره‌گذاری خودروهای داخلی با کاهش مواجه بوده است.

سردار موسی امیری افزود: اینکه چند درصد کاهش داشته را در حال حاضر به طور دقیق نمی‌توانم اعلام کنم اما کاهش شماره‌گذاری برای خودروهای وارداتی هم وجود داشته است. وی درپاسخ به این سوال که راه‌اندازی کمپین‌های نخریدن خودروهای داخلی در کاهش خرید خودرو از سوی مردم تاثیر داشته است، یا نه، تصریح کرد: البته من نمی‌خواهم این موضوع را به کمپین‌ها ارتباط بدهم.

وی اضافه کرد: یکی از دلایل کاهش شماره‌گذاری خودروهای داخلی، پایین بودن قدرت خرید مردم و مشکلات اقتصادی و معاملاتی است که در بازار عرضه و تقاضا وجود دارد.

 نبود نگاه مشتری‌مداری از سوی خودروسازان

جانشین رییس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: ارتباط دیگری که در کاهش شماره‌گذاری‌های خودروها تاثیرگذار بوده، نبود جلب رضایت و نگاه مشتری‌مداری از سوی خودروسازان داخلی برای مشتریان بوده است.

سردار امیری خاطرنشان کرد: متاسفانه خودروسازهای داخلی برای نگاه مشتری و جلب رضایت آنها تلاش نمی‌کنند یا اینکه تلاش کافی ندارند.

وی اضافه کرد: هر چند خودروسازها در سال‌های اخیر تلاش‌هایی در این زمینه داشته‌اند، اما این تلاش هیچ‌گاه در راستای افزایش کیفیت خودروهای داخلی کافی نبوده است.

 سرعت اجرای تعهدات بسیار پایین است

جانشین رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به الزام‌هایی که پلیس در سال‌های اخیر به خودروسازهای داخلی برای ایمنی بیشتر خودروها داشته و تا حدودی رعایت شده است، گفت: اکنون همه خودروهای سواری و سنگین تولید داخل دارای ترمزهای ضد قفل هستند و کیسه هوا در خودروهای سواری به طور کامل رعایت و انجام می‌شود.

سردار امیری یادآور شد: هم‌اکنون رعایت استانداردهای آلایندگی یورو4 و نیز ارتقای ایمنی در خودروها به طور جدی توسط پلیس از خودروسازها پیگیری خواهد شد.

وی یادآورشد: خودروسازها در این سال‌ها به تعهدات‌ خود عمل می‌کنند، اما سرعت اجرای تعهدات آنها بسیار پایین است.

منبع : روزنامه حمایت