تشکیل 17 پرونده ویژه با موضوع جرایم سایبری

طی چند ماه گذشته 17 پرونده ویژه با موضوع جرایم سایبری در کارگروه رصد فضای مجازی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز این استان تشکیل شده است

رییس‌کل دادگستری استان کرمان گفت: طی چند ماه گذشته 17 پرونده ویژه با موضوع جرایم سایبری در کارگروه رصد فضای مجازی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز این استان تشکیل شده است.

یدالله موحد در جمع روسا و دادستان‌های استان کرمان با تاکید بر اینکه هیچ کارگاه و کارخانه‌ای در استان کرمان نباید تعطیل شود و تلاش همه مدیران باید این باشد که به کارآفرینان و سرمایه‌گذاران کمک کنند، به شرایط خاص کشور اشاره و اظهار کرد: مسئولان به لحاظ مسایل اقتصادی و نیز به لحاظ مباحث انتخاباتی که در پیش رو داریم باید هوشیارانه عمل کنند و پیش‌بینی، پیشگیری و کنترل مسایل مختلف را در دستور کار خود قرار دهند.

وی به حادثه تلخ قتل طلبه همدانی اشاره کرد و افزود: نباید منتظر بمانیم تا اتفاقی رخ دهد و سپس به مساله‌ای ورود پیدا کنیم، بلکه اقدام به‌نگام و به‌موقع از سوی مسئولان ارزشمند است.

رییس‌کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه امروز رصد فضای مجازی یک ضرورت جدی است، ادامه داد: کارگروه‌های رصد و پایش فضای سایبری باید به‌موقع و مسلط ورود کنند و ضمن کنترل و مهار مجرمان، به رفتارهای مجرمانه آنها واکنش نشان دهند تا دیگر شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم.

موحد بیان کرد: در شرایط کنونی بسیاری از امور و به تبع آن بسیاری از جرایم از فضای فیزیکی به فضای مجازی در حال انتقال است و هرچه ارتباطات در محیط فیزیکی کم شده و به فضای سایبری منتقل شود، قطعاً جرایم و آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی نیز به این فضا کوچ خواهند کرد.

وی با این هشدار که مسئولان بخش‌های مختلف از جمله اداره اطلاعات، پلیس فتا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اداره‌کل ارشاد اسلامی و سایر مجموعه‌های مرتبط با فضای مجازی باید رصد فضای مجازی را جدی گرفته و نسبت به آن حساس و هوشیار باشند، تاکید کرد: مسئولان باید رصد فضای انتخاباتی را جدی بگیرند.

رییس‌کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه ضرورت دارد دادستان‌های سراسر استان نسبت به تشکیل کارگروه تخصصی رصد فضای مجازی اقدام و جرایم را در فضای مجازی تعقیب کنند، ادامه داد: بسیاری از روسا و دادستان‌های استان کرمان به صورت جهادی و شبانه‌روزی در حال فعالیت در این زمینه هستند.

وی با بیان اینکه رونق تولید نیاز ضروری کشور است و نباید از آن غافل شد، خاطرنشان کرد: همگان باید دغدغه تولید داشته باشند همچنین بهتر است قضات ملاحظات اجتماعی و اقتصادی را در صدور آرا و تصمیمات خود مورد توجه قرار دهند تا چرخ تولید متوقف نشود.

منبع : روزنامه حمایت