تخصص و تعهد از مهمترین شاخص ها در سیستم مدیریت شهری است

رییس کل دادگستری لرستان، تخصص و تعهد را از مهمترین شاخص‎ها در سیستم مدیریت شهری عنوان کرد

رییس کل دادگستری لرستان، تخصص و تعهد را از مهمترین شاخص‎ها در سیستم مدیریت شهری عنوان کرد.

جعفر بدری در جلسه تعاملات شهری که با حضور اعضای شورای شهر خرم‎آباد و معاون فرهنگی دادگستری لرستان برگزار شد، اظهار کرد: شورای اسلامی شهر بر روند ارتقاء سطح اجتماعی و فرهنگی شهروندان از جایگاه و نقش تاثیرگذاری برخوردار است و این تاثیرات بر هیچ کسی پوشیده نیست.

وی ادامه داد: هرگاه یک شورای شهر از عملکرد مطلوبی بر مبنای دانش و عمل بنیان شده باشد بدون شک نتایج رضایت‎بخشی را برای شهروندان درپی دارد و موجب رضایت‎مندی عمومی می‎شود.

بدری اضافه کرد: جایگاه قانونی شوراهای اسلامی شهر که با رأی مستقیم شهروندان است، این قدرت و اختیار عمل را به اعضای آن می‎دهد که با کج‎روی‎ها و کم کاری‎های احتمالی برخوردی قاطع داشته باشند و در این زمینه مجموعه دستگاه قضایی و سازمان‎های تابعه و به‎ویژه سازمان بازرسی همیشه دستگاه‎هایی پرتوان در این خصوص بوده‎اند.

رییس شورای قضایی استان لرستان تصریح کرد: نقش تعیین‌کننده اعضای شورای شهر در انتخاب شهردار می‎تواند سرنوشت شهر و شهروندان را رقم بزند. عملکرد شوراهای شهر در کاهش ناهنجاری‎ها موثر است؛ زیرا شهرداری با ایجاد فضاهای تفریحی، سرگرمی، آموزشی، فرهنگی، مذهبی، ورزشی و نظارت بر اماکن عمومی و جانمایی این کاربری‎ها به طور متوازن و کارشناسی شده در سطح شهر می‎تواند اوقات مفید و سازنده‎ای را برای شهروندان داشته باشد و در کاهش ناهنجاری‎ها و جرایم موثر است.

وی تاکید کرد: در شهرهایی که شورای شهر از کارآمدی برخوردار باشد قطعاً شاهد پیشرفت فکری و فرهنگی شهروندان و توسعه متوازن فیزیکی شهر خواهیم بود، در غیر این صورت به‎وجود آمدن مناطق جرم‎خیز در برخی محلات و بروز جرایمی همچون ساخت و ساز بدون پروانه ساخت، حاشیه‎نشینی و مشکلات ناشی از آن منجر به افزایش پرونده‎های قضایی و استفاده بیش از ظرفیت از نیروی انتظامی در این محلات می‎شود.

بدری خاطرنشان کرد: از جمله مکان‎های بروز جرایم، اماکن عمومی غیراستاندارد است، مثلاً پارک‎هایی که از سیستم روشنایی مناسبی برخوردار نیستند محل مناسبی برای خرید و فروش مواد و کالای قاچاق یا منکرات اخلاقی هستند و مواردی از این دست، همه گویای این مطلب است که داشتن مسئولیت در شورای اسلامی شهر تنها به تبلیغات انتخاباتی و صرف برنده شدن در انتخابات و شرکت در جلسات فرمایشی نیست و تمامی موارد فوق به طور مستقیم به اعضای شورای شهر و فردی که به‎عنوان شهردار انتخاب می‎شود، مرتبط است. انتخاب، عملکرد و نظارت درست بر امور شهری از جمله وظایف لاینفک و ذاتی اعضای شورای شهر است و باید جوابگوی مردم و حق‎الناس باشند.

رئیس شورای قضایی استان گفت: شهرداری نباید به محلی سیاسی تبدیل شود و تخصص و تعهد از مهمترین شاخص‎ها در سیستم مدیریت شهری است و اعضای شورای شهر با انتخاب شایسته‎ترین فرد از لحاظ تخصص و تعهد و نظارت دقیق بر عملکرد شهردار و مجموعه شهرداری می‎توانند در ساختن شهری متناسب و در شأن مردم اقدام کنند. با این وجود شهر خوب را شهروندان خوب می‎سازند و ارتقاء سطح فرهنگی شهروندان و انتخاب درست نامزدهای انتخاباتی شورای شهر می‎تواند آثار و برکات فراوانی را داشته باشد و مجموعه دستگاه قضایی با تمام توان از اقدامات قانونی مدیریت شهری حمایت می‎کند.

منبع : ایسنا